Renginiai

Pamokos ne mokyklos erdvėse birželio 4

Birželio 4 dieną Naujininkų progimnazijos 1 – 8 klasių mokiniai dalį pamokų iš uždarų klasių vėl perkėlė į atviras miesto erdves. Ir šį kartą moksleiviai įgijo nemažai naujų bei smalsumą skatinančių mokymosi patirčių.

1a klasės mokiniai vyko į Katedros aikštę. Pirmokai aplankė Vilniaus katedros požemius, domėjosi kunigaikščiu Vytautu Didžiuoju. Katedros aikštėje rado žymias plyteles: „Stebuklas“ ir  Baltijos kelią mininčią dviejų pėdų plytelę. Mokytojos paskatinti mokiniai ieškojo Katedros aikštėje matematikos: gebėjo nusakyti laiką, kurį rodė Vilniaus katedros varpinės laikrodis; matavo žingsniais įvairius atstumus, mokėjo palyginti rezultatus. Tiek daug patyrę mokiniai dar nesijautė pavargę, todėl Katedros aikštėje smagiai žaidė estafetes. Vaikams buvo įdomu mokytis ne mokyklos erdvėse.

1b ir 1c klasės dalyvavo susipažinime su Naujininkų parku. Jame vaikai prisiminė ir atpažino jau išmoktus medžius, daugiau sužinojo apie naujus augalus.

2a klasės mokiniai apsilankė Signatarų namuose, kur vyko edukacija "Kaip broliai Basanavičiai pasakas saugojo". Kodėl reikia rinkti ir užrašyti tautosaką? Kodėl prieš daugiau nei 100 metų buvo susirūpinta, kad daugybę amžių prie židinio sekamos pasakos, sakmės, dainuojamos dainos, minamos mįslės ir kita liaudies kūryba būtų užrašyta? Edukacinio užsiėmimo metu viską išsiaiškino atlikdami atminties žaidimą, patys kurdami savo pasaką ir trumpam įsijausdami į tautosakos rinkėjo vaidmenį.

2b ir 2c klasės keliavo pažinti Vilniaus senamiestį. Antrokai aplankė Vilniaus geležinkelio stotį, Aušros vartus, Vilniaus rotušę, Vilniaus miesto gynybinę sieną, Užupio respubliką, Katedros aikštę. Mokiniai įsitraukė į pamoką ir patys draugams skaitė informaciją apie svarbiausius Vilniaus senamiesčio objektus. Po turiningo pasivaikščiojimo vaikai atsigaivino ledais.

3a klasės mokiniai vyko į Menų spaustuvę, kurioje susipažino su scenos menų erdvėmis, šiuolaikiniais šokio festivaliais vaikams.

Atvykusius į „Mėgintuvėlio” laboratoriją 4b klasės mokinius pasitiko du mokslininkai. Patalpa buvo šviesi ir jauki, vaikai sėdosi prie stalų, ant kurių buvo padėti eksperimentams reikalingi daiktai. Mokslininkai  papasakojo apie gamtos mokslus (fiziką, chemiją, biologiją ir geologiją), taip pat apie ląsteles ir jų organėles. Atsakę į keletą klausimų  ir išklausę saugaus darbo taisykles, mokiniai atliko pirmąjį eksperimentą: gamino „šlykštuką”, kuris atstojo citoplazmą; pagal pavyzdį ant gličios, nelipnios masės dėliojo sėklas, makaronus, pupeles, magnetus, kurie atstojo ląstelės organėles (branduolį, ribosomas…) ir taip gavo padidintą ląstelės pavyzdį, kurį galėjo parsivežti namo.

 Antrasis eksperimentas buvo susijęs su chemija. Į spalvotus skysčius mokiniai bėrė skirtingus cukraus kiekius ir atsargiai lašino juos į matavimo cilindrus. Įbėrus daugiau ar mažiau cukraus (3, 2 ar 1 šaukštelius) keitėsi skysčio tankis, tad viską atlikus teisingai ir kruopščiai, įlašinus atitinkamą kiekį skysčių, spalvos nesusimaišė ir gavosi nuostabi vaivorykštė.

 

 5a  klasei  fizinio ugdymo pamokos ne mokyklos erdvėse metu vyko į pažintinį žygį Burbiškių miško parko teritorijoje. Mokiniai keliavo visai netoliese besidriekiančios 100 km aplink Vilnių Burbiškių – Aukštųjų Panerių – Žemųjų Panerių  atkarpos dalimi. Vaikai susipažino su šios unikalios trasos istorija, maršrutų žymėjimo, orientavimosi žygiavimo metu ypatumais. Kadangi mokiniai truputį nuklydo nuo maršruto, tad teko pasinaudoti išmaniomis priemonėmis, ieškant artimiausio kelio į mokyklą. Vaikai draugiškai įveikė apie 6 km, pasigrožėjo puikiais Burbiškių miško takų vaizdais.

6a klasės mokiniai tyrinėjo Vilniaus senamiestį - „Gotikos, baroko, klasicizmo lyginamoji analizė“. Edukacijos metu mokiniai prisiminė pagrindinius architektūros stilių bruožus,

ieškojo  pavyzdžių konkrečiuose pastatuose, juos lygino ir aprašė. Užsiėmimo pabaigoje vyko darbų pristatymas ir aptarimas.

 

6b ir 8b klasės mokiniams istorijos, dorinio ir fizinio ugdymo pamokos vyko Palangoje. Mokiniai grožėjosi vaizdais iš Palangos švč. Mergelės Marijos ėmimo į dangų bažnyčios apžvalgos aikštelės. Vėliau dalyvavo edukaciniame, orientaciniame užsiėmime "Vasario 16-osios kūrėjai ir puoselėtojai Palangoje", kuriame tyrinėjo miesto kultūrinius objektus ir prisilietė ne tik prie Palangos, bet ir Lietuvos istorijos. Po įdomios ir aktyvios veiklos, vaikų nuovargį nuplovė šaltos Baltijos jūros bangos.

7a klasės mokiniai turėjo integruotą vokiečių ir rusų kalbų pamoką „Piknikas – Mano mėgstamiausi patiekalai“. Visi mokiniai atsinešė savo pagamintus mėgstamiausius patiekalus: keksiukus, tortą, pyragus, pyragėlius su dešrelėmis, įvairius keptus sumuštinius, vaisių salotas. Buvo paruošta piknikui vieta. Mokiniai, pasidalinę į grupes, vieni kitiems pasakojo vokiečių  ir rusų kalbomis, kokius patiekalus pagamino, kokius produktus naudojo. Pasakojimus filmavo ir montavo. Vėliau, peržiūrėję gautą medžiagą, vaišinosi skaniais patiekalais.

  7b klasės mokiniai keliavo į Vilniaus gatvę, kur vyko matematikos pamoka „Laipsniai ir siauriausia Vilniaus gatvė“. Mokiniai grupėse atliko matematinius skaičiavimus su laipsniais, sužinojo siauriausios Vilniaus gatvės pavadinimą ir ją aplankė. Pamoka lavino skaičiavimo gebėjimus, kūrybiškumą, bendradarbiavimo bei pažinimo kompetencijas.

 

 




Ankstesni įrašai


   Koks gražus, jautrus ir nepaprastai trapus kūrinys yra Šeima.

   Gegužės 30 d. Naujininkų progimnazijos 1-ų klasių mokiniai pakvietė mamytes, tėvelius, močiutes, seses, brolius į Šeimų vakaronę.

Vasariškai šiltą gegužės 27 dieną Naujininkų progimnazijos 1 – 8 klasių mokiniai kartu su savo mokytojais pasklido po įvairias miesto viešąsias erdves, kur dalyvavo netradicinėse pamokose.                                                                                       

Vilniaus Naujininkų progimnazija birželio 12 – 21 dienomis organizuoja vaikų vasaros stovyklą ,,Saulės zuikutis‘‘. Stovykla veiks  nuo 9.00 iki 15.00 valandos.

7-ų klasių mokiniai vykdė STEAM projektą „Gitara“. Gitara yra vienas iš mėgstamiausių ir populiariausių  instrumentų jaunimo tarpe.