Respublikinis projektas "Gyvoji Žemė. Gyvūnai – mūsų mokytojai". Barsukas
6b klasės mokiniai ir mokytoja V.Sivickienė dalyvauja projekte ,,Gyvoji Žemė. Gyvūnai- mūsų mokytojai”. Šis projektas, skirtas gyvybei, gyvenančiai Žemėje. Jo tikslas – pažvelgti į gyvybės rūšis, siekiant pažinti, mokytis iš jų, gerbti, puoselėti gražų, harmoningą santykį su jomis.
Projektą sudaro keli etapai - pirmiausia mokiniai susipažįsta su pateiktais gyvūnais, o vėliau vieną iš jų išsirenka ir pasidomi išsamiau.
Šeštokai išsirinko barsuką ir įsigilinosi į jo pasaulį, domėjosi biologinėmis gyvūno ypatybėmis ir gyvenimo būdu. Susipažinę su barsuku, mokiniai nurodė, kad tai gyvūnas, iš kurio galima pasimokyti tvarkingumo, pareigingumo, išmintingumo, atsargumo, ištvermingumo, sąžiningumo bei kitų dorybių.
Mokiniai įžvelgė dar vieną gyvūno savybę - barsukas yra sinoptikas. Viduržiemį „įvertina‘ meterologines sąlygas. Nuo seno kalbama, jog rudenį, kai nueina miegoti žiemos miego, barsukas guli ant vieno šono. Pusiaužiemio dieną, sausio 25-ąją, jis prabunda ir išlenda apsižvalgyti. Jeigu šviečia saulė ir barsukas mato savo šešėlį, nusprendžia, kad žiema būsianti dar ilga, todėl grįžta atgal į guolį ir gulasi ant kito šono - miegoti teks ilgai.Tada žmonės sako, kad tokią dieną „barsukas apsivertė“. Jeigu diena būna apniukusi ir šešėlio nesimato, barsukas, sugrįžęs į guolį, gulasi ant to paties šono - žiemos nedaug belikę, nėra ko vargintis.
Susižavėjimą barsuku mokiniai išreiškė kūrybiniuose darbuose.
___________________________
padėkoti autoriui